28/03/11: Valoració de la comprensió lectora als alumnes de 6è

Després de realitzar una prova d’intel·ligència general, amb els alumnes amb puntuacions més baixes vaig decidir valorar el seu nivell de comprensió lectora i per això vaig utilitzar les proves ACL (avaluació de la comprensió lectora).

Les proves ACL són unes proves per avaluar la comprensió lectora als nivells mitjà i superior d’educació primària., considerant la comprensió lectora i el llenguatge en general com a mitjà de desenvolupament.

S’avalua la comprensió lectora de manera àmplia a partir de textos de tipologies diferents: narratius, expositius, instructius i retòrics amb temàtiques referents a les diferents àrees curriculars: llengua i literatura, medi social i natural i matemàtiques. La presentació és en forma escrita i gràfica. Les preguntes impliquen diferents aspectes de la comprensió: literal i de reorganització, inferencial o interpretativa i avaluativa o de judici.

A partir de la informació obtinguda en la coordinació amb la MEE de Cicle Superior, ja vaig decidir iniciar la valoració de la informació amb l’ACL-5, però tenint també a mà els ACL-4 i ACL-3, per si observava durant l’administració que eren massa complicats i això els podia desanimar i invalidar la prova. El meu objectiu era determinar el nivell de comprensió lectora tenen els alumnes quan finalitzen la primària i també realitzar un anàlisis qualitatiu per veure on presenten majors dificultats.

En general, els alumnes iniciaven la prova motivats i amb ganes. Aquestes les vaig realitzar de forma individual en una aula de reforç per tal d’evitar distraccions dels altres alumnes que feien un altra tasca. En tots els alumnes vaig combinar textos de l’ACL-5 i l’ACL-4 per tal d’intentar motivar-los i evitar que contestessin a l’atzar per donar una resposta de les cinc opcions disponibles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada