Avui hem quedat amb els pares de J. per tal d’exposar-los el dictamen i que el signin. Al igual que en l’anterior entrevista s’observa que són uns pares molt implicats i preocupats per les dificultats que presenta el seu fill i que li produeixen un retràs maduratiu, motriu i del llenguatge. Sol·liciten que se’ls llegeixi tot el dictamen i fan moltes preguntes, suposo que volen saber exactament que pensem nosaltres de les possibilitats de desenvolupament del seu fill. No ho expressen però demostren que volen que els diguem que el seu fill millorarà i aconseguirà arribar a un nivell de desenvolupament igual que el dels altres nens, ... nosaltres els expliquem el que hem observat fins ara i les recomanacions que farem a l’escola per tal de facilitar-li les ajudes necessàries per adaptar-se al nou àmbit educatiu.
També els expliquem que sol·licitarem el recurs d’una auxiliar d’educació especial (vetlladora) i que per fer-ho necessitem complimentar amb ells l’ICAP. L’ICAP (Inventari per a la planificació dels serveis i programació individual) recull informació de les necessitats de suport que té la persona avaluada en les següents àrees: habilitats motores, habilitats socials i comunicatives, habilitats per a la vida personal, habilitats per a la vida a la comunitat i alteracions de conducta. A partir dels resultats obtinguts és pot valorar les necessitats de suport que necessita l’alumne en cada àrea i segons els criteris que estableix el Departament d’Educació se li pot assignar una vetlladora o no i també en determinarà les hores.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada