
Per tal de continuar amb la valoracio dels alumnes de 6è, els hi administro una prova de llengua catalana i de matemàtiques. Per tal d’evitar l’agotament, fem la prova de català a primera hora del matí i la de matemàtiques després del pati, ja que la majoria tenen més dificultats amb el català i així estan més descansats. Se’ls diu als alumnes que això és un control i que tot i que poden fer-me preguntes han d’intentar fer-ho ells mateixos.
Són proves de caràcter instrumental en les quals s’avalua:
Llengua catalana:
a) Comprensió lectora a través de dos exercicis un d’ordenar frases per explicar un procediment (en aquest cas els passos a seguir per rentar-nos les mans) i la lectura d’un text senzill amb preguntes deductives i inductives.
b) Dictat per valorar comprensió oral i ortografia.
c) Copia d’un text per valorar l’atenció i concentració en relació a aquest tipus de tasques i veure si fan faltes d’ortografia.
d) Redacció lliure per tal de valorar la expressió escrita a nivell d’estructura i coherència del text, llargada, estructura de la frase, tipus de faltes d’ortografia (natural o arbitraria), ...
Matemàtiques:
a) Dictat i lectura de nombres naturals fins a 100.000
b) Ordenar nombres naturals fins a 100.000
c) Realitza series ascendents i descendents en diferents unitats
d) Concepte d’igual, major i menor i ús del signes matemàtics corresponents (=,>,<)
e) Realització d’operacions matemàtiques senzilles (suma sense i portant, resta sense i portant, multiplicacions i divisions d’una i dos xifres)
f) Mesures: identificar unitats de mesura en funció del que volem mesurar i equivalències entre les unitats de mesura.
g) Mesura del temps a través del rellotge
h) Equivalències entre monedes i bitllets
i) Fraccions
j) Problemes: interpretació de l’enunciat, plantejament, resolució de les operacions matemàtiques, ús de les unitats quan dóna la solució, ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada