TREBALLEM AMB A. LES HABILITATS SOCIALS

Ja en la primera reunió que vaig tenir amb la meva tutora em va comentar el cas de A.

A. és un nen de 7 anys procedent dels països de l'est d'Europa que tot i estar escolaritzat des de P3 aquí encara mostra dificultats amb la llengua, a més de de tenir mancances en habilitats socials bàsiques, aspecte que repercuteix negativament a l'hora de relacionar-se amb els altres infants. A més, mostra una tendència a voler estar sol i no voler jugar amb els altres nens. També es detecta que no fa demandes als adults, ni per necessitats bàsiques.

En aquesta ocasió, valorem la necessitat d'introduir dins de les activitats plantejades en el reforç educatiu poder treballar amb A. activitats de competència social per tal de millorar la seva adaptabilitat dins el grup del Centre Obert i intentar millorar el seu nivell comunicatiu amb els adults.

Segons m'explica la meva tutora, tot i que aquest nen porta escolaritzat des de P3 en la mateixa escola ha tingut diferents períodes d'absentisme per problemes de salut i ara s'està treballant amb la mare per tal que mantingui una constància amb el nen d'anar tan a l'escola com al centre obert.

A més, citant a Salmurri podem dir que les relacions socials, la quantitat i qualitat de les nostres interaccions amb els altres, se situen entre els factors imprescindibles per al benestar emocional (Educació emocional: una filosofia de vida) i per tant, sense perdre el fil del projecte vam creure convenient introduir activitats específiques de treball d'habilitats socials amb A.

Aquestes activitats les plantejaria dins l'espi de reforç educatiu ja que habitualment A. no portava deures i intentaria fer-les amb altres infants del mateix grup d'edat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada