El projecte d'educació emocional era el punt fort d'aquest projecte de pràctiques. La meva intenció principal al plantejar aquest projecte era la contribució al benestar psíquic d'aquests infants en situació de risc social, hi ha hagut dies en què m'he sentit malament perquè les activitats no sortien con jo volia però en d'altres s'han aconseguit els objectius i realment penso que he contribuit realment a aquest benestar.
Se'm fa difícil fer una conclusió perquè penso sincerament que aquest és un projecte a llarg termini, el qual he pogut iniciar ara però que per poder valorar realment si té beneficis en aquests xiquets i xiquetes ha de ser després de moltes més activitats... però, penso que el resultat és positiu: els infants hi han volgut participar i en ocasions, observant les seves cares, els seus gestos o les seves dinàmiques de relació penso que si que els he ajudat a sentir-se millor.
Les activitats s'han centrat principalment en l'autoestima i l'expressió i compensió de les emocions pròpies. Manca continuar treballant en la comprensió de les emocions de les altres (hi vam fer pinzellades amb els vídeos de Pingu i l'Aneguet lleig) i treballar habilitats de negociació i resolució de conflictes. Aquestes activitats quedaren recollides en un programa d'activitats d'educació emocional per tal que ho puguin continuar aplicant les educadores del Centre Obert.
Personalment treballar amb infants en situació de risc social penso que sempre és un repte per tots els professionals perquè no hi ha normes ni dinàmiques estandaritzades sinó que la capacitat d'improvització i d'adaptació és constant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada