Al final del primer trimestre del curs 2010-2011 es va realitzar una coordinació entre la MEE de Cicle Superior, la Cap d’Estudis i la psicopedagoga de l’EAP per tal de decidir quins serien els alumnes als quals se’ls valoraria de cara a la incorporació al curs vinent a l’Educació Secundària.
En el meu cas, la meva tutora de pràctiques em va facilitar aquest llistat i em va orientar en relació a la proves a utilitzar. Vaig iniciar la valoració amb el test d’intel·ligència no verbal TONI-II. Aquest test el vaig administrar a vuit alumnes.
El TONI-II ens aporta informació sobre la capacitat per resoldre problemes eliminant en la major mesura possible la influència del llenguatge i de les habilitats motrius. Consta de 2 parts, A i B. En aquesta ocasió, primer vaig passar la part A a tots els alumnes i vaig decidir passar la part B un altre dia per poder observar si hi havia diferències.
Aquest va ser el meu primer contacte amb els alumnes de 6è i amb la prova. La dinàmica del test és senzilla, se’ls presenten una sèrie d’imatges amb un espai en blanc i ells han d’escollir de les opcions possibles la resposta correcta, acabant el test als 5 errors consecutius.
En quant als alumnes, alguns d’ells escoltaven les indicacions del test i anaven contestant tranquil·lament però n’hi va haver un parell que em preguntaven preocupats perquè era allò, si era per a l’Institut, si ho feien bé o no, ... intentava tranquil·litzar-los per tal de centrar-los en la prova i dir-los que ells entre les diferents opcions havien d’escollir la que creien més adequada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada