FASE 1: Observació i detecció de necessitats.
OBJECTIUS:
Observar el funcionament del Centre Obert: distribució horària, tipus d’activitats programes i nombre de menors atesos.
Conèixer els infants atesos per obtenir informació per tal d’adaptar les activitats a les seves necessitats.
Participar en les activitats programades en el Centre Obert per identificar les dinàmiques que apareixen.
FASE 2: Plantejament i implementació d’activitats d’educació emocional
OBJECTIUS
Confeccionar a partir de la informació obtinguda en la fase 1 activitats vinculades a l’educació emocional
Adaptar activitats d’educació emocional a les característiques concretes dels infants del CO.
Aplicar i posar en pràctica algunes de les activitats per poder observar-ne els resultats amb els nens/es.
Organitzar una xerrada amb els pares per explicar-los en què consisteix l’educació emocional, beneficis i com ells poden participar de forma activa.
FASE 3: Participació en l’activitat de reforç educatiu concretament en l’àrea de llengua catalana.
OBJECTIUS:
Col·laborar activament en l’activat de reforç educatiu.
Adaptar els contes i les activitats de VET AQUÍ ELS TEUS DRETS a les necessitats dels infants del centre.
Treballar la comprensió i expressió oral i escrita a través dels contes.
Identificar juntament amb l’infant els valors implícits en els contes.
FASE 4: valoració dels resultats i continuïtat del projecte.
OBJECTIUS:
Valoració de l’assoliment dels objectius generals plantejats en aquest practicum
Avaluació juntament amb la tutora de pràctiques i les educadores del CO de la posada en pràctica del projecte de practicum.
Anàlisis dels aspectes a millorar.
Facilitació d’un dossier amb activitats per poder donar continuïtat al projecte.
Hola Lorena. Com bé dius aquest és el moment de fer de psicopedagoga. De ben segur que a partir de les teves reflexions sobre la pràctica al centre et farà (i ens faràs) ser millors psicopedagogs.
ResponEliminaÀnims,
Rafael