Fases de projecte

FASE 1: Observació i detecció de necessitats.

OBJECTIUS:

 Observar el funcionament del Centre Obert: distribució horària, tipus d’activitats programes i nombre de menors atesos.
 
Conèixer els infants atesos per obtenir informació per tal d’adaptar les activitats a les seves necessitats.
  
Participar en les activitats programades en el Centre Obert per identificar les dinàmiques que apareixen.
 

FASE 2: Plantejament i implementació d’activitats d’educació emocional

OBJECTIUS

Confeccionar a partir de la informació obtinguda en la fase 1 activitats vinculades a l’educació emocional

Adaptar activitats d’educació emocional a les característiques concretes dels infants del CO.

Aplicar i posar en pràctica algunes de les activitats per poder observar-ne els resultats amb els nens/es.

Organitzar una xerrada amb els pares per explicar-los en què consisteix l’educació emocional, beneficis i com ells poden participar de forma activa.
 

FASE 3: Participació en l’activitat de reforç educatiu concretament en l’àrea de llengua catalana.

OBJECTIUS:

Col·laborar activament en l’activat de reforç educatiu.

Adaptar els contes i les activitats de VET AQUÍ ELS TEUS DRETS a les necessitats dels infants del centre.
Treballar la comprensió i expressió oral i escrita a través dels contes.

Identificar juntament amb l’infant els valors implícits en els contes.
 
FASE 4: valoració dels resultats i continuïtat del projecte.
OBJECTIUS: 
Valoració de l’assoliment dels objectius generals plantejats en aquest practicum
Avaluació juntament amb la tutora de pràctiques i les educadores del CO de la posada en pràctica del projecte de practicum.
Anàlisis dels aspectes a millorar.
Facilitació d’un dossier amb activitats per poder donar continuïtat al projecte.

1 comentari:

  1. Hola Lorena. Com bé dius aquest és el moment de fer de psicopedagoga. De ben segur que a partir de les teves reflexions sobre la pràctica al centre et farà (i ens faràs) ser millors psicopedagogs.
    Ànims,
    Rafael

    ResponElimina