FASE 1: Observació i detecció de necessitats

Ja he començat a assistir al Centre Obert!!!

Aquests primers dies són d'observació, de conèixer i que em coneguin.

Aquests primers dies serien els que correspondiren a la primera fase del projecte de practicum i que tenen per objectius:
- conèixer el funcionament del centre: el CO obre les seves portes a les 5 de la tarda fins les 19:30. Aquest horari d'atenció als infants el podem dividir en tres espais temporals diferenciats:
1. joc lliure mentre els nens/es van arribant i poden berenar.
2. activitat lúdica o manualitat programada per les educadores.
3. reforç educatiu

- conèixer els infants atesos: assolir aquest objectiu era una part primordial d'aquesta primera fase ja que per sort hi ha molt material publicat en relació a l'educació emocional però havia de conèixer als infants per tal de poder adaptar les activitats i materials de reforç sigui adequat a les seves necessitats i nivell educatiu. A més, en aquesta fase ha estat molt valuosa poder observar als infants sobretot durant l'estona de joc lliure ja que et permet identificar preferències lúdiques, dinàmiques de relació entre ells, tipus de jocs que més utilitzen (sobretot el físic), tipus de comunicació, ...
No s'arriba mai a conèixer a ningú i molt menys a 25 nens en dos setmanes d'observació però almenys et va donant idees de com es relacionen i que els agrada per tal de començar a plantejar activitats.

- participar en les activitats programades pel Centre Obert: aquesta participació com una educadora més del Centre em va permetre formar part de les dinàmiques del Centre, conèixer més als infants i a partir d'ajudar-los a fer els deures o activitats facilitades pel centre poder preparar l'activitats de reforç educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada